Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

" Γεια σας, παιδιά. Μια τέτοια μέρα, έχω να σας πω πόσο χαίρομαι που υπάρχετε. Έχω τους λόγους μου που το λέω. Ο κυριότερος είναι ότι δεν οδηγείτε αυτοκίνητα και μηχανές. Έτσι δεν τα παρκάρετε στα πεζοδρόμια και στις θέσεις που είναι για τους ανάπηρους. Δεν κλείνετε τις ράμπες πρόσβασης των διαβάσεων. Εσείς οδηγείτε τα ποδήλατά σας και προσέχετε τον εαυτό σας και τους άλλους πεζούς. Βοηθάτε πρόθυμα όποιον έχει πρόβλημα και ζητάει τη βοήθειά σας. Αν ξεχαστείτε και ενοχλήσετε, ζητάτε συγνώμη και κάνετε χώρο για να περάσει κάποιος. Το καλύτερο απ' όλα , αυτό που ζεσταίνει την καρδιά, είναι ότι θυμίζετε στους μεγάλους να σέβονται το αναπηρικό σήμα όπου το δουν. Δεν κοιτάτε με περιέργεια και οίκτο όταν με βλέπετε να περνώ με το αναπηρικό αμαξίδιο, τις πατερίτσες μου ή το λευκό μου μπαστούνι. Δεν με κοροϊδεύετε, όταν συνεννοούμαι στη νοηματική γλώσσα, γιατί δεν μπορώ να μιλήσω. με αντιμετωπίζετε σα να είμαι ένας από σας. Έτσι πρέπει. Δεν είμαι εξωγήινος. Είμαι απλά ένας ανάπηρος άνθρωπος. Μόνο, που δεν μπορούν να το καταλάβουν οι μεγάλοι. Γι' αυτό απευθύνομαι σε εσάς."
Το κείμενο υπογράφει η Λίλα Πατρόκλου, συγγραφέας παιδικών βιβλίων.
Πηγή: http://pappanna.wordpress.com/



Η 3η Δεκεμβρίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Από το 1992 και έπειτα καθιερώθηκε ο εορτασμός της αυτή τη συγκεκριμένη ημερομηνία, καθώς τότε η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα Δράσης για ΑΜΕΑ.
Υπενθυμίζεται πως το 7-10% του παγκόσμιου πληθυσμού, δηλαδή πάνω από 500 εκατομμύρια άνθρωποι, πάσχει από κάποια αναπηρία. Το 80% από αυτούς ζει σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Δεν περιμένουμε, ούτε θα έπρεπε να περιμένουμε την Παγκόσμια Ημέρα αναπηρίας(3 Δεκεμβρίου) για να ευαισθητοποιηθούμε. Μπορεί, όμως, να λειτουργήσει σαν καμπανάκι, σαν υπενθύμιση, ίσως σαν ξύπνημα.

Δες ΕΔΩ  ένα βίντεο για τη διαφορετικότητα.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου