Τρίτη 5 Μαΐου 2015

ΤΑ ΑΛΟΥΜΙΝΟΚΟΥΤΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΝΤΑΙ


 Παίζουμε κουκλοθέατρο;
 Με αφετηρία τους θεατρικούς διαλόγους στο βιβλίο της γλώσσας μας με τίτλο"Τα χαρτιά ανακυκλώνονται" σκαρώσαμε μια δική μας υπόθεση, μια ιστορία για κουκλοθέατρο. Απολαύστε την μαζί μας κι αν έχετε όρεξη οργανώστε μια παράσταση με την πρότασή μας !







                                        " Τα αλουμινόκουτα ανακυκλώνονται "
 
κονσέρβα: Γκουχου, γκουχ! Εδώ μέσα βρωμάει! Πώς βρεθήκαμε εδώ ανακατεμένοι μαζί με φλούδες μπανάνας, σάπια χαλασμένα μήλα, παλιές τρύπιες κάλτσες και αποφάγια και χαρτοπετσέτες βουτηγμένα στο λάδι;

τενεκές: —Εδώ μέσα θα πεθάνουμε από ασφυξία! Πρέπει να οργανωθούμε. Θα αποδράσουμε.

1ο αναψυκτικό : —Εγώ θα βγω πρώτος!

2ο αναψυκτικό : —Εγώ θα βγω πρώτος!

3ο αναψυκτικό :  —Μαμά μου! Μανούλα μου! Μαμάκα μου! Φοβάμαι δεν θέλω να μείνω μόνος  μου και τελευταίος. Εδώ μέσα είναι σκοτεινά!

τενεκές: —Έχω σχέδιο! Θ’ ανέβουμε ο ένας πάνω στον άλλο… Θα περιμένουμε μέχρι το βράδυ. Οι γείτονες θα πετάξουν τα σκουπίδια τους πριν κοιμηθούνε. Μέσα στον κάδο θα σχηματιστούν λόφοι από σκουπίδια. Θα σκαρφαλώσουμε…

3ο αναψυκτικό :—Μαμά μου!... Φοβάμαι τα ύψη. Ζαλίζομαι! Λιποθυμώ!

τενεκές: —Θα σκαρφαλώσουμε ο ένας πάνω στον άλλο και…

 3ο αναψυκτικό :—Μααααμά  μου…!

αλουμινόκουτο: —.. οπαλάκια, θα βρεθούμε έξω από τον κάδο.

αλουμινόχαρτο: —Ναι, ναι! Αν χρειαστεί θα πλέξουμε ένα γερό σκοινί από τα μακαρόνια που θα βρούμε στα αποφάγια και χωρίς να το καταλάβουμε θα βρεθούμε στο πεζοδρόμιο (οδόστρωμα)!

κονσέρβα:—Είσαι μεγαλοφυΐα, αλλά εμένα δεν μ’ αρέσει, θέλω ένα στόχο. Για να ‘χουμε καλό ρώτημα, πού θα πάμε;

 3ο αναψυκτικό :—Μανούλα μου,  στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα!

τενεκές: —Προς το παρόν δεν χρειάζεται κανείς να ανησυχεί. Έχουμε σχέδιο ρεαλιστικό. Κατευθυνόμαστε στον κάδο ανακύκλωσης αλουμινίου της γωνίας ή… για τους πολύ τολμηρούς στο εργοστάσιο ανακύκλωσης.

όλα: (όλοι μαζί) Κατευθείαν;;;;!!!!

3ο αναψυκτικό :—Ζήτω! Συναρπαστικό!  Φοβάμαι….!

1ο αναψυκτικό : —Μετά τη διαλογή, θα αλλάξουμε ζωή;

2ο αναψυκτικό :—Αχ! τι καλά! Πάντοτε ήθελα να γίνω μια χρωματιστή μολυβοθήκη!

1ο αναψυκτικό : —Κι εγώ αλουμινόκουτο με καραμέλες!

αλουμινόχαρτο: —Ονειρεύομαι τον εαυτό μου ανοξείδωτο μπωλ κουζίνας φορτωμένο φέτα και αυγά για νόστιμες ομελέτες.

1ο αναψυκτικό : —Θα αναλάβω καινούρια αποστολή. Με φαντάζομαι ντουλάπι για εργαλεία, στην άκρη στο μπαλκόνι  να χαζεύω όλη  μέρα το δρόμο.

αλουμινόκουτο:—Ή βάζο για λουλούδια. Ή στήριγμα θρανίου.

τενεκές: —Σωπάστε επιτέλους να ολοκληρώσω, γιατί θα με πιάσουν τα νεύρα μου και θα γίνει του κονσερβοπόλεμου εδώ μέσα…

(Αργά τη νύχτα.)

αλουμινόκουτο:—Οπαλάκια! Να ‘μαστε έξω από τον κάδο. Κονσέρβα μην κάνεις φασαρία!

3ο αναψυκτικό :—Μαμά μου, φοβάμαι! Βλέπω μια σκιά να πλησιάζει.

2ο αναψυκτικό :—Είναι φάντασμα! Δυο μάτια που γυαλίζουν! Είμαστε χαμένοι!

1ο αναψυκτικό : —Κρατήστε την ψυχραιμία σας. Είναι μια γάτα. Ψι   ψί  να. Ψι  ψι  ψι  ψι

αλουμινόχαρτο: —Με γρατζούνισε, με έσκισε με τα νύχια της.

κονσέρβα:—Με κάνει βαρελάκια. Ζαλίστηκα. Παιχνίδια είναι τώρα αυτά;

1ο αναψυκτικό : —Βοήθεια με γλείφει!!!

2ο αναψυκτικό :—Καλά βρέχει; Με κατουράει!!!!! Εδώ βρήκες παλιόγατο να κάνεις την ανάγκη σου;


( Η γάτα είναι έτοιμη να επιτεθεί. Ακούγονται μπουμπουνητά και βροντές. Αστράφτει.

Η γάτα εξαφανίζεται τρομαγμένη.)



αλουμινόκουτο:—Ο κίνδυνος πέρασε, βάζουμε σε δράση πάλι το σχέδιό μας!



( Ξεσπάει δυνατή καταιγίδα.)



1ο αναψυκτικό : —Θα πνιγούμε. Σχηματίστηκαν στους δρόμους ποτάμια!

3ο αναψυκτικό :—Μανούλα μου,  μανουλίτσα μου, θα πνιγούμε. Θα βραχούμε. Φοβάμαι το νερό!


2ο αναψυκτικό :—Θα μας παρασύρει το νερό.

αλουμινόκουτο:—Όχι αν είμαστε όλοι μαζί.



αλουμινόχαρτο: —Πιαστείτε σφιχτά. Στηρίξτε ο ένας τον άλλο. Πηδήξτε μέσα στον τενεκέ.  Τενεκέ, θα γίνεις η βάρκα σωτηρίας μας.




αφηγητής: —Ταλαιπωρημένα αλουμινόκουτα. Κι όλα αυτά γιατί μερικοί άνθρωποι δεν ανακυκλώνουν. (Αναστενάζοντας)Βάσανα που ‘χει η ανακύκλωση!

2ο αναψυκτικό :—Πώς θα περάσουμε την Εθνική οδό; Είμαστε χαμένοι.



(Μέσα από την ομίχλη εμφανίζονται στο απέναντι  πεζοδρόμιο δυο μπουκαλάκια αναψυκτικού.)







4ο αναψυκτικό: —Παιδιά μας βλέπετε; Πετάξτε το μακαρονοσχοινί! Θα σας τραβήξουμε απέναντι.

2ο αναψυκτικό :—Ευχαριστούμε! Από πού ξεφυτρώσατε εσείς;

6ο αναψυκτικό: —Πάμε στο εργοστάσιο ανακύκλωσης. Ένα παλιόπαιδο έπαιξε μαζί μας ποδόσφαιρο κι έπειτα μας παράτησε, το άκαρδο,  σαν σκουπίδια στα πλακάκια στη μέση της πλατείας…

4ο αναψυκτικό:—Μην απελπίζεστε, θα έρθετε μαζί μας. Θα ανακυκλωθούμε όλοι μαζί.

6ο αναψυκτικό:—Να το φορτηγό της ανακύκλωσης!!!

όλα: —Ζήτω! Ζήτω! (όλοι μαζί)

αλουμινόκουτο:—Ζήτω! Ζήτω! (κοροϊδευτικά) Πώς θα ανεβούμε στο φορτηγό;

3ο αναψυκτικό :—Ααααααααα! Λιποθυμάω από φόβο!

κονσέρβα:—Μην τολμήσεις, γιατί σε αφήσαμε εδώ λιπόθυμο, κακομοίρη μου!

3ο αναψυκτικό :—Καλά, δεν χάθηκε ο κόσμος,  λιποθυμάω αργότερα!

αλουμινόχαρτο: —Κοιτάξτε εκεί! Μπροστά σας! Ο  υπόνομος ξεχείλισε και το νερό πετιέται ψηλά.

τενεκές: —Διαβάζω τη σκέψη σου. Ποιος είναι για τραμπολίνο;

αλουμινόχαρτο: —Θ’ αναπηδήσουμε στον αέρα και θα βρεθούμε στο φορτηγό πριν το καταλάβουμε.

4ο αναψυκτικό:—Αυτός μας έλειπε τώρα μέσα σε τόσες αναποδιές! Το παιδί που κλοτσάει αλύπητα τ’ αλουμονόκουτα.

( Το παιδί κλοτσάει τα αλουμινόκουτα και τα μισά βρίσκονται πάνω στο φορτηγό. Οι υπόλοιποι όμως κινδυνεύουν…  Δυο ριψοκίνδυνα ελατήρια πηδούν από το φορτηγό αποφασιστικά. )

ελατήριο: —Κρατηθείτε γερά. Απογειωνόμαστε. Σβιιιιιν   σβιιιιιιιν…

αλουμινόκουτο:—Ευχαριστούμε, μας σώσατε τη ζωή!

1ο αναψυκτικό : —Ευχαριστώ ,Παναγίτσα μου! (Κάνει το σταυρό του.) Δεν κατέληξα σε τίποτα χωματερές!

( Πανηγυρίζουν όλα μαζί. )

2ο αναψυκτικό :—Είμαστε ήρωες! Σώσαμε το περιβάλλον.

1ο αναψυκτικό : —Ανακυκλώνετε, άνθρωποι! Κάνετε οικονομία στην ενέργεια.

αλουμινόκουτο:—Σώσαμε το βωξίτη στα βουνά.

όλα: —(όλα μαζί) Οικονομία στην ενέργεια, μην πληγώνετε βουνά να ζήσουμε όλοι μας καλά!

Κι εσείς καλύτερα!!!

                                                                                        Με αγάπη , οι συγγραφείς ,
                                                                                          οι μαθητές της γ΄ τάξης.

Από την παράσταση στο σχολείο μας







 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου